Heli heli heli heli :-D - Reisverslag uit Konduz, Afghanistan van Loes - WaarBenJij.nu Heli heli heli heli :-D - Reisverslag uit Konduz, Afghanistan van Loes - WaarBenJij.nu

Heli heli heli heli :-D

Blijf op de hoogte en volg Loes

10 Februari 2013 | Afghanistan, Konduz

Ik start maar even met de titel:
Waaaaah ik heb in een helikopter mogen vliegen :-D :-D :-D Ik moest van de week weer op reis, maar door de weersomstandigheden zat alles weer potdicht. Uiteindelijk ben ik dinsdag aan de eind van de middag met een helikopter naar Masar gevlogen. Het was een redelijk groot geval van de duitsers C53. Ik zat op het buitenste stoeltje met dus uitzicht naar buiten. De klep was open, waar de boordschutter op zat en de beveiliging verzorgde. Ik heb zoveel mooie dingen weer gezien. Helaas lukte het weer eens niet met mijn fototoestel om de goede foto's te maken (buiten omgeving was te licht, waardoor de omgeving niet gepakt werd). Ik heb alleen maar van begin tot eind met een big smile gezeten. De mensen met wie ik was, hebben genoten van mijn genieten!
Helaas was er 1 niet zo aan het genieten. Die was van begin tot eind aan het kotsen. Hierdoor vlogen wij na een tijdje ook niet meer tactisch (met allerlei schijnbewegingen etc) maar recht toe recht aan. Jammer maar wel makkelijker met kijken naar buiten.

Vorige week ben ik ook mee geweest buiten de poort. Ik ben mee geweest naar Khanabad. Doordat er toch een IED dreiging was, hebben wij terug een andere route genomen. Of te wel ik heb nog meer van de omgeving mogen zien! Mooi! De hele route heb ik bovenluiks mogen staan van de Buma (bushmaster). Stond ik dus weer helemaal ingepakt als een schilpadje: scherfvest, helm, koptelefoon, sjaal, handschoenen etc. Maar nu wel passend :-p
Eenmaal op de police station begon het grote wachten voor de "groene" (de landmachters) aangezien de blauwe (de Marechaussee) hun training startte. Ik heb dus maar wat staan ouwehoeren met iedereen. Bleek er ineens een filmopname plaats te vinden voor een actiefilm. Paar zogenaamde "me moviestar" acteurs met een handcamera. Lachen om ze te zien acteren. Er was ook een rambo, waar ik natuurlijk mee op de foto moest. Rode band om zijn hoofd, munitie tot op het bot en een mega mes onder de arm.
De wc's waren geen aanrader, maar ik moest natuurlijk wel een keer. Uiteindelijk ben ik met een plaszak die zich vult met gel als je erin plast, achterin een buma gaan zitten. Pff dat luchtte op.

De terugweg kregen we een melding dat er een IED in een container was gevonden. Oke onze EOD (explosieven opruimingsdienst) zou deze opruimen. Doen ze vaker, maar nu zat er ook een kalkoen in de container...hahaha
Vlak voor ons kamp, werd het eerste voertuig bij het inhalen door een Afghaanse truck, van de weg gedrukt. Na wat over en weer communiceren door de intercoms, werd er besloten de desbetreffende truck klem te rijden en verhaal te halen. Gaan ze dat net in een bocht doen...op het moment dat er ook 2 konvooi van de Amerikanen langs kwam. Die natuurlijk helemaal ballistisch.

De mannen bedankten mij voor het mee gaan: er gebeurde ten minste iets zo ;-)

Gisteren weer terug gekomen van een aantal dagen Kabul. Altijd leuk en wordt ook altijd enorm gewaardeerd daar. Wel ben je na een weekje kabul, leeggezogen door alle gesprekken. Het is een hele onderneming om door de stad van het ene kamp bij het andere te komen en zorgt ook vaak voor hilarische taferelen, die gewoon weg niet te omschrijven zijn in deze blog. Maar met enige regelmaat lig ik in een scheur in de auto.
De laatste nacht op Kaia, moest de bmw'ster 's-nachts naar de wc. Hier had zij vervolgens een heel verhaal over bij terugkomst op de kamer. Blijkbaar werd er heftig gesekst in de doucheruimte ernaast. Het eerste wat ik vroeg: was het gewenst? Het aparte was dat zij hetzelfde zich af vroeg. Blijkbaar vinden wij seks ineens iets heel vreemds en is het eerste dat ons te binnen schiet, is of het wel vrijwillig is... Hmm haha wat zegt dit over ons en over deze omgeving? Terwijl het wrs meer gebeurd dan wij weten, is het blijkbaar iets waarvan wij denken dat dit hier niet plaats vindt en wij ook hier niet verwachten.. Het leverde in ieder geval veel pret op bij ons en een nacht zonder verdere slaap.

Nog 2 weekjes en ik ga met verlof. Hopelijk vliegt " maybe airlines" en kan ik de 25e gewoon op het vliegtuig stappen naar paps!!

Dikke kuzz van een psych die zich enorm goed vermaakt, maar nog meer uitkijkt naar haar verlof!! Paps, zus en nichie knuffelen, zongebruind aan het strand liggen, wijntjes drinken, autorijden, normale kleren dragen, hakken aan, heerlijk lang douchen( dus niet de 4 minuten navy shower), dagje sauna, Buf weer manieren bij brengen, mijn eigen bedje, bank hangen, supermarkt, kiezen wat ik wil eten, koken... Jihaa!





  • 11 Februari 2013 - 12:47

    Karen:

    Wauw, wat een avonturen weer, gaaf hoor! Goed om te lezen dat je je zo vermaakt :-)
    Veel plezier nog weer de komende twee weken en ook heel veel plezier in je verlof!! Heb een fijne tijd met je familie!
    x Karen

  • 11 Februari 2013 - 22:46

    Lotty Seelen:

    Hee zussie, het eerste wat in me opkomt is "wauw, je zit midden in een Tour of Duty scène" ;-) Wat gaaaaf !!! Ook erg leuk om foto's te zien.

    Tot snel stoere kleine voet.

    xx

  • 11 Februari 2013 - 22:48

    Isa Nijssen:

    Tante Loes, ik ben trots op zo'n stoere tante!! knuffel Isa

  • 13 Februari 2013 - 10:29

    Linds:

    Hoi meis, wat super gaaf dat je zoveel hebt gezien! En nog gaver dat wij kunnen meegenieten met je foto's en je blog. Echt top! Super fijn dat je over twee weekjes weer ff naar je paps en Lot kunt! Heerlijk vooruitzicht. Liefs x

  • 13 Februari 2013 - 13:00

    Margret:

    He nichie ........leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt in verweggiestan ......fijn dat je binnenkort verlof hebt en ik weet dat je paps er enorm naar uit kijkt .......en nog dank je wel voor je kaartje , lief van je ....liefs xxx

  • 13 Februari 2013 - 13:04

    Margret:

    hahaha zie nu net pas die foto van Rambo ......

  • 13 Februari 2013 - 13:19

    Marjo:

    Hoi Marloes

    Wat een belevenissen weer!
    Heerlijk dat je ook zo kan lachen en wij met jou!
    Bedankt voor je kaartje en knuffel je liefsten maar heerlijk fijn tijdens je verlof!

    Liefs, Marjo







  • 20 Februari 2013 - 23:08

    Madeliefste:

    Lieve Loessa, wat n avontuur weer. Ik hoop dat je wat minder avontuur maar heerlijke ontspanning wacht bij je paps. Veel plezier en geniet van elkaar. Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Afghanistan, Konduz

Flying psych

Uitzending van 6maanden en een beetje

Recente Reisverslagen:

23 April 2013

opvolger

04 April 2013

Laatste keer Kabul

15 Maart 2013

terug van verlof

10 Februari 2013

Heli heli heli heli :-D

27 Januari 2013

van sneeuw naar voorjaar
Loes

Actief sinds 17 Dec. 2006
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 11758

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Back to South America

23 Oktober 2012 - 07 Mei 2013

Flying psych

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

Africa here I come

25 April 2009 - 26 Mei 2009

en daar ga ik weer!

06 Februari 2007 - 04 Juni 2007

Brasillalalalalalalala

Landen bezocht: