het jaar dat ik thuis kom ;-) - Reisverslag uit Taloqan, Afghanistan van Loes - WaarBenJij.nu het jaar dat ik thuis kom ;-) - Reisverslag uit Taloqan, Afghanistan van Loes - WaarBenJij.nu

het jaar dat ik thuis kom ;-)

Blijf op de hoogte en volg Loes

03 Januari 2013 | Afghanistan, Taloqan

Allereerst natuurlijk nog de beste wensen...

Oud en nieuw is een bijzondere ervaring hier. Ze hebben geprobeerd er echt wat van te maken dmv een pubquiz en alcoholvrije champagne, maar wel lekkere appelflappen en oliebollen (vast niet zo lekker als die van mijn paps), bier wat bevroren is (het heeft hier 15 graden gevroren...brr) en op 1 januari de nieuwjaarsduik!
Helaas geen vuurwerk. Er zijn hier maar 11 vrouwen dus die waren de "sjaak". Ben het maar als grappig gaan zien om te merken wie er onzeker en verlegen is, die kan je op afstand houden, de mannen die niet zoenen en de echte doortastende mannen die geen ruimte geven om alleen de beste wensen te wensen met een hand ;-)
De nieuwjaarsduik heb ik niet meegedaan. Men vond het iets te leuk als ik in bikini het bad in zou gaan. Ook met kleren aan zag ik het nog niet zitten...

Ondertussen ligt er ook al weer een hele week sneeuw. In eerste instantie was dat erg mooi. Doordat het toen ook overdag vroor (erg fijn wanneer je een desert pak draagt, of te wel afgestemd op warmte) en het zonnetje scheen, was de lucht fris en helder. Dan zie je bergen rondom Kunduz erg goed en dan is het echt mooi. Helaas vriest het nu niet meer overdag en hebben we enorme last van dichte mist. Gevolg dat er niet gevlogen wordt, ook niet door de medevec (helikopters die vliegen wanneer er medische hulp nodig is) daardoor kunnen de mannen ook de poort niet uit. Het begon al dat ik niet naar Kandahar kon van de week. En gisteren vroeg een groep of ik vandaag met ze mee wilde buiten de poort maar ook dat is helaas gecanceld. :-( Balen balen balen. Meerdere mensen hebben al allerlei spectaculaire pirouettes gemaakt. Ik ben gelukkig telkens nog met een glibber weg gekomen. Als dit maar niet de goden verzoeken is :-P Het is iig een grote glijbaan hier.

Nu maar hopen dat ik wel aankomende week naar Kabul kan vertrekken. Daar zit nog iemand die mij errug graag wil zien ;-)

Ondertussen beginnen de mensen ons ook iets meer weten te vinden. De hele dag is er aanloop, veel al voor de gezelligheid maar tussen de regels door speelt er dan ook van alles. De andere momenten ben ik lekker veel aan het sporten. Heerlijk, kom weer helemaal fit en strak terug.

Tot de volgende keer met hopelijk meer avonturen die dan wel doorgaan :-S



  • 04 Januari 2013 - 12:59

    Marjo:

    Ha Marloes

    We hebben ons naar gelachen om je vorige nieuwsbrief!
    Nu wil je zeker horen dat je al strak genoeg was.
    Dappere Dodo(televisiepop uit de Middeleeuwen) het ga je goed!!!!!

  • 05 Januari 2013 - 13:13

    Madeliefste:

    Ha lieve loessa, wat leuk dat je wel n soort oud&nieuw hebt gehad. Ik hoop dat dit n fantastisch jaar voor je wordt met alleen mooie en fijne dingen. Xxxx

  • 06 Januari 2013 - 14:45

    Margret:

    he Nichie ik ga heel hard duimen dat je naar Kabul kan de komende week duim duim duim duim ......xxx

  • 10 Januari 2013 - 12:11

    Lotte :

    luv joe :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Afghanistan, Taloqan

Flying psych

Uitzending van 6maanden en een beetje

Recente Reisverslagen:

23 April 2013

opvolger

04 April 2013

Laatste keer Kabul

15 Maart 2013

terug van verlof

10 Februari 2013

Heli heli heli heli :-D

27 Januari 2013

van sneeuw naar voorjaar
Loes

Actief sinds 17 Dec. 2006
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 11793

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Back to South America

23 Oktober 2012 - 07 Mei 2013

Flying psych

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

Africa here I come

25 April 2009 - 26 Mei 2009

en daar ga ik weer!

06 Februari 2007 - 04 Juni 2007

Brasillalalalalalalala

Landen bezocht: