Het sneeuwt - Reisverslag uit Taloqan, Afghanistan van Loes - WaarBenJij.nu Het sneeuwt - Reisverslag uit Taloqan, Afghanistan van Loes - WaarBenJij.nu

Het sneeuwt

Blijf op de hoogte en volg Loes

12 Januari 2013 | Afghanistan, Taloqan

Hier ligt nu een megapak sneeuw...en ik zit in Kabul. Straks betekent dat ik niet meer weg kom en vast zit op de ambassade ;)

Pff ik vergeet steeds wat ik allemaal heb gedaan... Ondertussen heb ik in ieder geval wel ook eens "echt" gewerkt. Gelukkig kwam ik er erachter dat ik het nog kan :P

Na alle teleurstellingen van mee kunnen buiten de poort die wegens de dichte mist (dan kan de medevec helicopter niet uitvliegen indien nodig, dus mag men niet de poort uit), gestresste R&R gangers (mensen die met verlof gaan) die niet konden vliegen vanwege de mist, klaarde het toch nog op en kon ik ook naar Kabul. Wel moest ik een tour de Afghanistan maken, via Tarin Kowt, Kandahar, Kabul naar Masar, aangezien ik eerst nog naar Masar moest voor een overleg... Hele dag gevlogen dus.

Op Masar een rondleiding gehad van de ATF, dat is de luchtmacht. En heb ik zelfs nog in een F16 mogen zitten. Wat een klein ding joh, maar hoe cool. Helaas vergeet ik steeds om mijn fototoestel mee te nemen. Heb er dus geen bewijs van en moeten jullie het maar op mijn blauwe ogen vertrouwen ;)

In Kabul heb ik de jongens een beetje geholpen en heb ik voor het eerst rond getuft in een heftruck. Wat lachen, zij mij uitleggen hoe alles werkte. Zij de grootste lol natuurlijk. Het wordt zo enorm gewaardeerd dat je er bent voor ze en interesse toont. Gevolg is wel dat je dus echt pas 's-nachts in bed ligt en helemaal leeg bent van alle aandacht die je maar aan andere geeft..
Eergisteren was ik op het kamp van Eupol (de nederlandse politie hier) dat is net een center parcs. Ik ben met de baasjes uit eten geweest naar de chinees op dat kamp. Wel eens erg fijn om aan een echt tafeltje te zitten, te kiezen van een kaart, en met normaal servies bediend te worden. Zij drinken wijn, maar daar heb ik keurig niet aan mee gedaan! S avonds was er een borrel in de bar, waardoor ik de mensen informeel en laag drempelig kon ontmoeten. Toch apart als iedereen in burger staat en ik als enigste in militair en niet drink. Was wel erg gezellig. Ik kon daar ook slapen en had een bad!!!! Dus na die tijd nog lekker in bad gezeten snachts. Gewacht tot ik mijn jarige zus kon feliciteren op de Afghaanse tijd!
Sochtends nog even genetwerkt en erg enthousiast gemaakt voor een baan als psycholoog bij de politie. Het is wel erg grappig aangezien dat wat ze aanboden eigenlijk de baan is waarvoor ik ooit psychologie ben gaan studeren... Dus wie weet komt mijn cirkel rond. Maar eens goed over nadenken en netwerken :D

Als het goed is heb ik vanavond een verjaardagsverrassing nog. Wrs word ik mee uit eten genomen. Hahaha zal mij benieuwen, helaas nog steeds geen burgerkleding bij mij dus dat wordt in sporttenue ;) Ach valt niet op hier. Zodra men een blanke blonde vrouw ziet, kijken ze toch niet meer naar de kleding, of misschien nog maar even een Burka scoren in een winkeltje op het kamp.

Dikke kuzz!

  • 12 Januari 2013 - 09:04

    Jim:

    Wauw, je reist wat af! en je bent wel aan het werk gelukkig, tussen de feestjes door.

    Marloes in een burka??? Please, sporttenue dan maar...........

    En over de politie...... dan blijf je volgens mj wel veel in Nederland, niet meer even naar Curacao, Bonaire, Suez, Den Helder, en dat zijn alleen nog maar plekken waar wij samen geweest zijn. tja.... jij mag kiezen.

    Voorlopig nog maar even bij deze club, als je maar blijft schrijven zijn er vast genoeg mensen die je terug zullen mailen, dan heb je na je aandacht voor anderen wat te lezen van de mensen die aandacht voor jou hebben. Dat zijn er vast wel een paar. En bind je camera aan je vast, je maakt zoveel mee, goed voor aan je muur, nog even en dan heb je meer muur nodig!

    Dag Marloes, blijf schrijven, x, Jim.

  • 13 Januari 2013 - 11:43

    Ank:

    Flying psych idd :))
    Klinkt allemaal erg goed, vooral dat bad ;)

    Vlgns mij hoef je niet Altijd braaf te zijn hoor!!!
    Keep up the good work Loes!!
    Awesome ben je!

    xxa

  • 24 Januari 2013 - 11:18

    Madeliefste:

    Wat jammer dat je steeds je camera vergeet. Maar kan me ook voorstellen dat t wat raar staat of soms gewoon niet mag.. Hoe was je etentje.. In BOERka? Hihi
    Xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Afghanistan, Taloqan

Flying psych

Uitzending van 6maanden en een beetje

Recente Reisverslagen:

23 April 2013

opvolger

04 April 2013

Laatste keer Kabul

15 Maart 2013

terug van verlof

10 Februari 2013

Heli heli heli heli :-D

27 Januari 2013

van sneeuw naar voorjaar
Loes

Actief sinds 17 Dec. 2006
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 11793

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Back to South America

23 Oktober 2012 - 07 Mei 2013

Flying psych

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

Africa here I come

25 April 2009 - 26 Mei 2009

en daar ga ik weer!

06 Februari 2007 - 04 Juni 2007

Brasillalalalalalalala

Landen bezocht: