taxi? Transport? - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Loes - WaarBenJij.nu taxi? Transport? - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Loes - WaarBenJij.nu

taxi? Transport?

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

07 Mei 2009 | Indonesië, Ubud

Heel vervelend als ik op deze site kijk, word ik gelijk geconfronteerd met hoeveel dagen ik nog heb :-( Beetje jammer...

Vanuit Kuta, waar ik goed aan mijn nieuwe kleur heb gewerkt en lekker heb bijgeslapen, ben ik naar Ubud gegaan. Het zogenaamde binnenland van Bali.
Op het busstation (nou ja een balie waar je een kaartje kon kopen en de bus voor stopt) aan de praat geraakt met een Australier. Je wordt hier overladen met surfdudes Australiers, het is dan ook maar 2 1/2 uur voor hen vliegen. Hij ging naar een eiland vlakbij waar geen verkeer is. Hij nodigde mij ook uit om daar te komen, vooral omdat het een geweldig duikspot moet zijn...hmm blijft toch altijd lastig wanneer je mensen ontmoet die je dan weer ergens enthousiast over maken. Maar nee ik heb andere reisplannen. Pff wat een dilemma's toch dat backpacken ;-)

In de bus met een nederlands meisje aan het kletsen geweest die ook alleen aan het reizen is. Zij was ook langere tijd in Zuid Amerika geweest in der eentje en mist het ook. We hebben allebei dezelfde ervaring dat het moeilijker, maar vooral veel leuker is om daar te reizen. Je ontmoet er makkelijker en leukere mensen en je kan als je Spaans spreekt contact maken met de lokale bevolking. Dingen die wij allebei hier missen. Vond het wel fijn dat zij er over begon en het dus net zo ervaart. Was al bang dat het aan mij lag :-p

In Ubud bleken de lonely planet prijzen ineens 2x over de kop te zijn gegaan. Hm hier geen recessie? Gelukkig iemand ontmoet die een goedkope slaapplek wist. Echt super! Nog geen 4 euro per nacht met ontbijt en dan heb ik mijn eigen bungelow in het centrum, met een veranda en een normale wc! Jeah.
Dus mensen die mij jaloers willen maken met een 5-sterren hotel in een of ander Habbi Babbi land: jammer dan lukt niet!!!! :-p

Ubud is echt een super tof plaatsje wat mij qua sfeer aan Cusco Peru doet denken. Allemaal leuke winkeltjes, maar ook een omgeving met rijstvelden en bossen. Heb dan ook al weer hele wandelingen gemaakt. Wilde eigenlijk een fiets huren, maar dat lukt nog steeds niet met mijn staartbeentje :-( Zelfs achterop een scooter moet ik bekopen met minimaal 1 dag weer erg veel pijn.
Dus doen we hier maar wandelen, uit eten gaan, mixed fruit juices drinken, naar jazz cafes, shoppen, yoga (ook echt iets voor mij...not hahahaha maar ach je moet je soms laten overhalen en overgeven aan de rust in je hoofd....hmm heb alleen maar bedacht wat ik allemaal nog wil en moet: echt rust dus), naar traditionele vuurdansen en aapjes kijken (nee de echte niet de lokale bevolking) in het bos. Je kan hier uren wandelen door palmbossen en over rijstvelden zonder dat je veel mensen tegen komt behalve de mensen die aan het werk zijn in de rijstvelden. Het enige waar je voor moet oppassen zijn bloedzuigers en vallende cocosnoten. En dan ineens zo vanuit het niets in the middle of nowhere is er een soort van winkeltje die kunst verkoopt ofzo...
Om de seconde word je gevraagd of je een taxi of transport wil. Gelukkig zeuren ze niet door als je " no Thank you" zegt. Alleen ben ik nu al zo geconditioneerd dat wanneer iemand alleen al zijn mond open doet ik al " no thank you" zeg.

Hierna naar Lombok, de Gili islands en Komodo. Nog even een lelijk klein meisje opduikelen dus ;-)

Ben ondertussen bijna elke dag aan het proberen om foto's op hyves te krijgen maar het duurt ongeveer 1 uur om 1 foto te uploaden als dat al lukt. Dus helaas nog steeds geen beeld bij mijn geluid...


  • 07 Mei 2009 - 08:56

    Lotty:

    Lieve kleine voet,
    Ik heb net samen met je kleine mannetje je berichtje gelezen. Hij zit nu achter mij op de stoel, dat wil zeggen ik zit nog net met 1 bil op de rand en overige ruimte heeft hij zich toegeeigend! Kortom nog maar 19 dagen paradijs voor Buffemans..x grote voet

  • 07 Mei 2009 - 09:01

    Kim:

    hey Loessie...

    er klinkt nog wat teleurstelling in je bericht door, maar volgens mij ben je bijna alleen op toeristische plekken... zoek ook het ontoeristische en zie daar hopen lokaal contact (ok ze spreken geen spaans maar toch)....
    Meid ga nog heerlijk genieten!
    Dikke zoen, Kim

  • 07 Mei 2009 - 21:54

    Ard:

    Hey Marloes!

    Heb vandaag je weblog maar eens gelezen.... Leuk! Ga je het lelijke kleine meisje nog aan de komodovaranen voeren?
    Veel plezier en avontuur daar nog!

    groetjes

  • 08 Mei 2009 - 06:50

    Madeliefste:

    Dit klinkt wel als iets wat ik ook zou willen: 4euro, normale wc, uit eten gaan, mixed fruit juices drinken, naar jazz cafes, shoppeb eb ja zelfs yoga, daarna lekker wandelen... Hmmmmm
    Meet you there next year?XXXXXX

  • 08 Mei 2009 - 13:17

    Piet:

    Hallo Marloes,

    Leuk je ervaringen te lezen! Geniet er nog maar even van, want nu komt het: op 19 juni 's middags ga je beëdigd worden! Het is weliswaar op een cursusdag van je, maar ik begreep dat het niet anders te organiseren is. Veel plezier nog de komende dagen (weken) en tot ziens,

    Piet

  • 10 Mei 2009 - 19:06

    Carin:

    Leuk om je verhaal weer te lezen... Jaloers!!
    Zie je al helemaal lopen daar in die mooie omgeving....(sarong, rieten hoed...hihihi)

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

en daar ga ik weer!

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2009

toen kwam er een grote olifant en die blies het...

20 Mei 2009

gaat hard nu

14 Mei 2009

Bijna bijna

07 Mei 2009

taxi? Transport?

02 Mei 2009

even bijbeppen
Loes

Actief sinds 17 Dec. 2006
Verslag gelezen: 26
Totaal aantal bezoekers 11781

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Back to South America

23 Oktober 2012 - 07 Mei 2013

Flying psych

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

Africa here I come

25 April 2009 - 26 Mei 2009

en daar ga ik weer!

06 Februari 2007 - 04 Juni 2007

Brasillalalalalalalala

Landen bezocht: