toen kwam er een grote olifant en die blies het... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Loes - WaarBenJij.nu toen kwam er een grote olifant en die blies het... - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Loes - WaarBenJij.nu

toen kwam er een grote olifant en die blies het...

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

24 Mei 2009 | Indonesië, Batavia

Mijn allerlaatste berichtje weer voor deze reis...

Ik zit momenteel toch stiekum weer aan het strand, mijn laatste uurtjes te slijten. Vanavond nog maar even dirty dancingen aangezien de danspartijtjes met de snorkels niet is doorgegaan onder water.

Ik weet ook weer wat ik ook zo geweldig aan nachtbussen vind: namelijk dat je zoveel meer van het land ziet dan wanneer je vliegt. Maar weet ook wel weer wat ik er zoveel minder comfortabel aanvind: hoe crap ik mij de volgende ochtend voel. Helemaal aangezien ik de enige niet lokale in de bus was en naast een jongen zat die geen Engels sprak, maar wel mijn vriend was, volgens hem. Dat hield niet alleen in dat ik alles samen met hem moest doen, maar ook dat mijn stoel ook zijn stoel was... Hmm vreemde manier van vriendschap :-S

Eenmaal aangekomen in Jogjakarta, bleek dit alles behalve een knus leuk stadje te zijn. Nee het is een grote drukke lelijke lawaaierige stad! Het kleine lelijke meisje had ik hiermee naar toe moeten nemen ;-)
Was dus iets anders dat ik mij had voorgesteld. Of komt het door het slaapgebrek. Oke eerst dan maar even bijslapen en dan het een eerlijke kans geven.... Nope het gaat hem toch echt niet worden. Jogjakarta en ik worden geen vrienden. Ben uiteindelijk in een shoppingmall geeindigd voor een hapje en een drankje. En dat wil wat zeggen als ik dat doe! Blijkbaar waren alle niet lokalen in deze shoppingmal beland en gebleven. Gelukkig ontmoette ik uiteindelijk nog een maffe indonees die in Zwitserland woont en zo ongeveer de hele wereld al heeft gezien en een zuid Afrikaan, zodat het toch nog een beetje een gezellige avond is gewordenin lokale kroegen met keiharde regen buiten(ja ook dat nog). Jammer genoeg moest ik ook horen dat de treinreis van Jogjakarta naar Jakarta echt geen toegevoegde waarde heeft en alleen maar steden zult zien met af en toe een rijstveldje. En als ik die trein zou nemen ik ook nog een nacht en een dag in Jakarta moest verblijven... toen was de keus gemaakt. Het is te krap tijd om nog terug te reizen in Java voor de vulkaan Bromo en ik heb nog mijn ticket vanaf Denpasar/ Bali naar Jakarta op de 25e. Ik op zoek naar een goedkope ticket terug naar Bali....wat een slechte backpacker ben ik toch deze reis :-p Gevonden!!!! En daar zit ik nu. Zo meteen nog even mijn laatste paar uurtjes strand meepikken, daarna lekker eten en nog even drankje doen met 2 Canadese meiden, voor wie het ook de laatste dag hier is.

Morgenochtend eerst vroeg vliegen naar Jakarta en dan daar heel wat uurtjes wachten op mijn vlucht naar Nederland. Voor het eerst sinds al mijn reizen, vind ik het een keer niet erg om naar huis te gaan. Aiaiai wat gaat dit zeggen over mij? Wrs toch echt dat Azie niet mijn ding is!!! Dus volgende reis naar Afrika? Kijken of ik meer Kingkongs kan scoren? Ipv Komodolerenhandtasjes, de knuffelapenhandel voor kleine kinderen met nachtmerries opzetten...

  • 24 Mei 2009 - 09:38

    Linds:

    Selamat Jalan!
    x

  • 24 Mei 2009 - 09:45

    Kim En Ricardo:

    Hey meis!!!

    ik vind het ook niet erg hoor dat je weer naar huis wil... Kunnen we elkaar mooi nog even zien voor ik naar schitterend azie vertrek...
    Tot gauw!
    Dikke zoen!
    Kim en Rix

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

en daar ga ik weer!

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2009

toen kwam er een grote olifant en die blies het...

20 Mei 2009

gaat hard nu

14 Mei 2009

Bijna bijna

07 Mei 2009

taxi? Transport?

02 Mei 2009

even bijbeppen
Loes

Actief sinds 17 Dec. 2006
Verslag gelezen: 24
Totaal aantal bezoekers 11809

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Back to South America

23 Oktober 2012 - 07 Mei 2013

Flying psych

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

Africa here I come

25 April 2009 - 26 Mei 2009

en daar ga ik weer!

06 Februari 2007 - 04 Juni 2007

Brasillalalalalalalala

Landen bezocht: