rust - Reisverslag uit Olinda, Brazilië van Loes - WaarBenJij.nu rust - Reisverslag uit Olinda, Brazilië van Loes - WaarBenJij.nu

rust

Door: Loessie

Blijf op de hoogte en volg Loes

08 Maart 2007 | Brazilië, Olinda

Eenmaal aangekomen in Salvador en gesetteld in een dormroom hostel, kwamen alle wilde verhalen over Salvador. We hadden er al over gelezen, maar dan zo echt horen is toch wel weer anders. Ons kamergenootje was met een pistool op haar hoofd bedreigd en bij haar keel gegrepen. Een andere jongen was door kinderen (de straatkinderen zijn vaak het ergst, die lopen ook met messen rond) in elkaar geslagen, toen 1 van hun hem aansprak en daarna er ineens 5 op hem in gingen slaaan en proberen zijn tas van zijn rug te jatten. Dus ach ons verhaal valt in het niets...
Wij zaten in het historische gedeelte van de stad. Dat is eigenlijk heel bizar omdat je helemaal afgeschermd zit van de andere delen door middel van afzettingen en beveiliging. Toch raar dat het blijkbaar erkend wordt dat het er zo gevaarljk is en dat ze het op deze manier oplossen door ons maar " op te sluiten" in een gedeelte van de stad. Ik vond het wel een bijzondere stad. Met veel mooie oude gebouwen. Het is alleen niet de beste stad om gelijk na een vervelende ervaring heen te gaan. Je wordt er te veel lastig gevallen door mensen die iets van je willen.
's Avonds was er ondder ons hostel livemuziek. Dat was erg leuk en idereen kwam daar om te dansen en te drinken. Helaas begon het alleen steeds 's avonds ook heel erg hard te regenen. Dus iedereen schuilen en zodra de regen weer minder was weer verder dansen. Erg grappig. We zijn ook nog een dagje naar een nabijgelegen (nou ja 2 uur met de bus) strandje geweest. Dit was erg mooi. Ook een erg relaxt sfeertje. Niemand die je lastig viel. Kwamen we nog een gast tegen uit New York die samen met zijn bandje net een cd had uitgebracht. Volgens hem gingen ze doorbreken en volgend jaar ws ook touren in Europa. Dus toch maar even de naam onthouden: rob van Anoiche. Geloof er eigenlijk niet veel van. was nogal een sukkel, maar goed hij ws ook maar de gitarist....
Nu zijn we dus in Olinda. Dit is een buurstadje van het lelijke Recife ( waar mensen van over de hele wereld naar toe vliegen om een strandvakantie te houden terwijl het water te vies voor wooren is.)Er is echt letterlijk geen reet te doen hier. De mensen van het hostel hangen ook allemaal daar maar wat rond omdat alles stil en dicht is in dit plaatsje. Zo bizar, het lijkt wel of Brazilie de maand na Carnaval gewoon dood is. Blijkbaar is dit de minst leuke tijd om te reizen. Ik ben dan ook voor het eerst sinds al mijn reizen zo blij dat ik niet alleen reis. Volgens mij zou ik mij doorvervelen en eenzaam voelen. Helemaal niet leuk! Nu kan je teminste nog tegen elkaar aan kletsen, kaarten of ergens heen gaan. Ten minste als Lotte niet slaapt ;-)
We hebben onze reisplannen gemaakt. We gaan morgen naar een strand plaatsje genaamd Praia de Pipa, daaarna naar Jeroicai (ofzoiets) met zandduinen en waarschijnlijk hele mooie stranden en een gezellig nachtleven. Althans als er iets te doen is.... Daarna met het vliegtuig naar de Amazone. Je kan er eventueel ook komen met de boot, maar dan is er niet voldoende eten, slaapplekken en je moet op je spullen letten terwijl er weinig te zien is die 5 dagen dat je onderweg bent. Nou dan maaar liever tijd besparen en veilig overkomen om in de Amazone wat langer te kunnen spenderen. Dus nog 2 strandplaatsjes en dan het terratorium van de wilde beesten in. Ik ben nu al één grote muggebult. Deze stomme mggen zijn blijkbaar resistent tegen Deet. Ach ja ik was al gewend dat de Latijns Amerikaanse muggen gek op mij zijn....hihihih. Ik klaag niet. Moet er wat voor over hebben he.
Ga nu even vluchten checken van Fortaleza naar Manaus ( de amazone)
Tot de volgende keer....

• 08 Maart 2007 - 14:38

Milkaman:

Ha! Je begint al aardig bij te kleuren, maar die zwarte pruik staat je van geen kant!! :) Carnaval is een goed excuus...

Veel plezier

• 08 Maart 2007 - 17:58

Kim:

Heij wijffie!
    Wel geschrokken van je vorige verhaal ben ik blij dat jullie nu wat rust hebben! Geniet ervan! Hier gaat t ook alweer opschieten nog 3 weekjes en dan naar Birma, moet straks mijn 1e lariam gaan slikken!
    Dikke kus, Kim

• 09 Maart 2007 - 03:34

Lotty:

Hey zussie,
    Met die zwarte pruik lijken we nog meer op elkaar :-). Ik lig al 2 dagen ziek in bed, de griep heeft me te pakken. Nu antibiotica. Mag ook niet bij de ploeg in de buurt komen helaas. Enorm balen. Pas goed op jezelf daar!! Liefs big foot

• 10 Maart 2007 - 11:27

Rob:

Veel plezier in de Amazone.

• 10 Maart 2007 - 16:26

Madeliefste:

Vind 't allemaal veel te spannend worden. Geloof dat 't nu maar tijd is om terug te komen, Loessa.;)
    Nee hoor ben hardstikke trots op je.. Jij een Lotte = Groooote knappertdtds. Ben benieuwd naar je volgende avontuur.. alleen eve geen enge dinge meer, ja?
    XXXX

• 11 Maart 2007 - 11:54

Roderique:

Leuk dat je er zo van geniet enne sla die viezerikken maar van je af...(bedoel daar de muggen mee hoor)