Het goede leven - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Loes - WaarBenJij.nu Het goede leven - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Loes - WaarBenJij.nu

Het goede leven

Door: Loessie

Blijf op de hoogte en volg Loes

18 April 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Haihai,

Het goede leven gaat nu echt beginnen. We zijn vanochtend na de zoveelste nachtbus aangekomen in Buenos Aires, alwaar we een week blijven. Jaja de stad van Maxima!!! Wij wisten zowiezo al direct dat zij een dochtertje erbij heeft. Fijn dat ook maar iemand mij dat heeft gemaild :-( Gelukkig maar dat Argentinie erg trots is op hun Maxima, dan blijf ik iig nog een beetje op de hoogte van nieuwtjes in Nederland.
Net hebben we een abonnement voor een week op een primitieve sportschool genomen voor 5 euro. Het goede leven met al die lekkere taartjes, cakejes, wijn en hompen met vlees is mij nu toch wel behoorlijk aan te zien, het is zichtbaar dat ik aan het genieten ben....hihihihi. Tijd om maar weer eens wat te gaan doen, nu mijn thuiskomst toch wel heeeeeeel erg dichtbij komt. Ga mij gewoon helemaal inleven in de Argentijnse manier van leven: koffiedrinken in leuke cafetjes, hangen in parken, lunchen op gezellige terrasjes, shoppen, veel shoppen en nog meer shoppen (helaas is het hier dus winterseizoen, maar mooi spul en goedkoop!!!), wijn drinken, lekker eten en nu dan ook sporten. Lekker lekker.

Wij kwamen uit Mendoza, waar we een wijnfietstocht hebben gedaan. Ik had verwacht heel romantisch tussen de wijnvelden en ranches te fietsen. Bleek iets anders: we fietsen over drukke smalle wegen die de helft van de tijd opengebroken waren en dus was het erg stoffig en hobbelig. Naast eens reden niet te tellen zoveel vrachtwagens. Eigenlijk niet echt een weg om te fietsen met wijn op. Bij de eerste stop (een wijnmuseum) voelde ik mij al een beetje aangeschoten van het wijnproeven... Moet er misschien even bij vermelden dat wij dus al om 9.45 uur op de fiets zaten.... Daarna nog allerlei wijnboeren aangedaan en een heerlijk geweldig sjiek restaurant!! Met een bloementuin en eigenlijk niet helemaal ingericht op onze geweldig charmante verschijningen (ahum, na zowiezo al een tijdje te hebben gefietst naast de vrachtwagens en overstoffige wegen met de nodige wijn op en dan nog maar niet te spreken over uberhaupt onze garderobe zonder stof en smeer....) werden we toch vriendelijk ontvangen en hebben we echt heel erg lekker geluncht. Hier is een lunch dus niet een lunch met brood en kaas zoals bij ons, nee dat is een hele maaltijd. In dit geval 2 mega spiezen vlees en groente en een bepaald soort aardappel. We kregen ook nog een toetje. Dat alles voor 9 euro!!! En het was eigenlijk echt te decadent voor ons.

Daarna konden we de wijn iets beter aan, maar onze verwende kontjes van het vele zitten in zachte busstoelen, konden de harde mountainbikezadels niet echt meer aan... Auw bij elke hobbel.
De laatste wijnproeverij was echt de lekkerste. Of zal dat komen omdat onze smaakpupillen murm waren??? Deze wijn is ook te koop in Nederland, dus ik heb maar een kaartje van hun meegenomen! Voor mij geen supermarkt wijn meer hoor, ik ben verpest nu!

Morgen maar eens kijken bij de huilende moeders die elke donderdag op het plein bijeenkomen, bij het balkon van Evita en verder lekker wat rondstruinen. Na natuurlijk eerst mijzelf te hebben afgepeigerd in de gym.

Geniet allemaal nog van het mooie weer. waarschijnlijk is het over 2 weken wanneer ik terug ben weer regen en kou....

• 19 April 2007 - 07:45

Madeliefste:

Ha Loessa,
    Had je echt willen weten van de baby van Maxima? Ok dan, hier wat nieuwtjes: Het reparatiewerk rondom het prins clausplein is bijna afgerond, Nederlandse brouwers krijgen een boete 274 miljoen euro (horecabond eist directe verlaging van de bierprijs), ajax nooit meer nummer 14 (?!) en niet te vergeten Larry Birkhead is in de wolken met zijn dochter!!
    Nog meer? Hahahaha..
    Maareh ik vind je verslag nu pas echt interessant worden, shoppen, drinken en uiteten!! ;)
    Veel plezier nog deze laatste weekjes!!
    XXXXXXXX

• 19 April 2007 - 07:57

Linds:

hmmmmmmmm dat klinkt goed, dat lekkere leventje... toch heel wat anders dan hier achter mijn bureautje :(
    het mooie weer houdt vast aan als jij terug bent. kunnen we in dit kikkerlandje ook het lekkere leven nabootsen van wat je nu gewend bent ;) onze eerste date staat iig weer!! heb er nu al zin in! geniet er van en tot snel!!
    dikke kus

• 19 April 2007 - 17:49

Big Foot:

Hi little foot, toch ook maar weer eens een berichtje van je zus. Ik ben de laatste tijd ook aan het wijn proeven :-) maar helaas in een iets andere omgeving dan waar jij zit. Geniet er nog maar even van, voordat je het weet zit je in nederland met 25 graden en strak blauwe hemel, erg vervelend!! haha..

• 24 April 2007 - 03:25

Kim:

He wijffie,
    hier geen wijn te vinden, zit dus noodgedongen aan de cocktails!!!
    Tot gauw en geniet nog maar lekker!
    kus, kim