Watervallen en Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Loes - WaarBenJij.nu Watervallen en Argentinie - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Loes - WaarBenJij.nu

Watervallen en Argentinie

Door: Loessie

Blijf op de hoogte en volg Loes

09 April 2007 | Argentinië, Buenos Aires

Na een busreis van hel zijn we toch nog bij onze allerlaatste bestemming aangekomen in Brazilie: Foz de Iquazu. Of te wel de stad om bij de geweldigste watervallen te komen ter wereld. Althans dat beweren ze weer hier.
De busreis zou normaal 26 uur duren,wat natuurlijk al lang is. Wij zaten helaas voor een indiaanse vrouw met een baby en een ventje van een jaar of 2 denk ik. De baby heeft niet anders gedaan dan gekrijst niet stil te krijgen he. Daarna moest het natuurlijk ook nog een aantal keren poepen. Het broertje vond het, naast het ons pesten en steeds aan ons zitten,toen ook nodig om te laten zien dat hij nog beter, meer en vieze kan schijten dan zijn babyzusje. Nou hij wint hoor!!!! Echt niet te harden. Volgens mij had hij de hele stoel ondergescheten. Jezus dit komt mijn kinderwens echt niet ten goede!
Tot overmaat van ramp,ging eerst de airconditioning stuk en werden we bijna vergast door de rook die het nu naar binnen blies. Een heel stuk hebben we toen met deur open gereden tot dat we bij een garage kwamen. Oke prima, kan gebeuren, liever niet maar oke... Helaas hoeveel pech kan je hebben: ineens gingen we wel heel erg langzaam rijden. Ben ik door de spiegel van de chauffeur naar buiten gaan kijken wat er nou aan de hand was, het wiel zag er wel heel vreemd uit, want het stak naar buiten. Oke, we waren echt in the middle of nowhere, dus reden we maar een tijdje heel voorzichtig verder tot we bij een busstationnetje kwamen waar we allemaal gedropt werden en de bus verdween met onze bagage. Wachten, nog meer wachten en nog meer wachten. Hmm waar is nou dat Braziliaanse temperament? Iedereen bleef maar rustig. Tot na 3 1/2 uur men toch wat ongeduldig werd en maar eens ging bellen. De bus was nog steeds niet gemaakt en we moesten nog maar wachten. Uiteindelijk kregen we 3 real om wat te drinken te halen en zou de bus over 1 uurtje klaar zijn. Natuurlijk duurde dat nog wat langer, maar hij kwam uiteindelijk gemaakt en wel terug. Door alle vertraging misten we de bus vanaf het punt waar we over moesten stappen en moesten we de nacht doorbrengen op het busstation (het was middernacht). Lotte vond het allemaal erg spannend en heeft de wildste verhalen opgehangen terwijl ik alleen maar wilde slapen. Ws als je haar site leest zijn we bijna overvallen, beroofd en verkracht maar gered door stoere mannen.
Gelukkig waren de Watervallen het waard!!!!! Wauw wauw wauw. Ik ga het maar niet eens proberen te verwoorden. Ik doe er wat fotos bij, en daar moeten jullie het maar mee doen. In het echt is het nog 10x zo indrukwekkend!!!! Jammer genoeg hadden we veel regen en was het daardoor koud en mistig.
s Avonds de grens over naar Argentinie om ook die kant te bekijken. We wilden eigenlijk ook een dagje naar Paraquay want daar schijn je goedkoop electronica te kunnen shoppen, maar door het stomme Pasen (niks aan als je niet thuis bent) is alles gesloten en dus niks te beleven. Ik heb nog nooit zo'n soepele grensovergang meegemaakt. Het ging snel en makkelijk. En echt wat voel ik mij weer thuis. Zo stom het is maar een paar kilometer maar ik heb echt het idee alsof ik nu pas weer in Zuid Amerika ben. Het is zo'n ander sfeertje. Dit is weer echt waarom ik ooit verliefd ben geworden op Latijns Amerika. Het lijkt wel of Brazilie niet in dat werelddeel ligt. Heel vreemd en eigenlijk ook niet echt uit te leggen wat het dan nou is. Argentinie is meteen ook weer toeristische en dus gezelliger met allemaal backpackers en heeft normale mode en leuke winkeltjes, nog betere koers voor de euro, heerlijk eten en niet onbelangrijk: lekkere wijn. Wij hebben dan ook alweer de nodige wijn naar binnen gewerkt. En het allermooiste: mijn bankpas doet het weer!!!! Ik kan weer pinnen en ben niet meer afhankelijk van Lotte. Wat voel ik mij weer vrij!
Ja ik kijk wel uit naar de rest van dit land! De Argentijnse kant van de watervallen waren zelfs nog mooier dan de Braziliaanse kant, dat komt omdat je er dichterbij kan komen. In Brazilie heb je een breder zichtveld en in Argentinie sta je dichterbij de watervallen. Zij hebben het ook leuker gemaakt voor de toeristen doordat we door het park moeten lopen en activiteiten kunnen doen zoals met een speedboot onder een van de watervallen. Dat hebben wij dus ook gedaan. Zeik en zeik nat was ik. Ook al had ik een soort van een regenjas aan (kwaliteit nul) Gelukkig was het toen wel droog en warm.
Vanavond weer met een nachtbus voor 26 (jaja we proberen het gewoon weer opnieuw, wat een lef he)uur naar Salta, het noorden van Argentinie in de Andes.
Nou mensen volgens mij wordt het allemaal alleen nog maar steeds leuker en beter. Helaas alleen gaat de tijd nu wel heel erg snel, nog maar ongeveer 3 weken...

  • 12 April 2007 - 11:14

    Linds:

    hey meissie!
    wat gaaf om je foto's te zien, vind watervallen ook geweldig!! alleen heb ik ze toch wel wat kleiner meegemaakt en dat was in frankrijk, haha klein verschil ;) je verhaal is weer super om te lezen! heb je de busreis van 26 uur naar Salta overleefd? geniet nog maar van je tijd in argentinie!
    liefs x

  • 16 April 2007 - 05:33

    Kim:

    Hey Wijffie,

    zie dat je het nog prima naar je zin hebt en wat ben je lekker bruin!!! De watervallen zijn hier een stuk minder spectaculair, maar de watergevechten des te beter. Heb me vandaag 2 uur laten masseren en voor morgen staat nog 2 uur gepland. En dat voor 2,5 euro! Lekker hoor. Die massage gaat hier met handen en voeten en op een gegeven moment liep ze letterlijk over me heen!Hihi. Meis, geniet nog maar lekker en tot gauw!
    kus, Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Brasillalalalalalalala

Recente Reisverslagen:

27 April 2007

Laatste berichtje

24 April 2007

Einde Argentinie, terug naar Brazilie

18 April 2007

Het goede leven

09 April 2007

Watervallen en Argentinie

04 April 2007

bush bush in de Pantanal
Loes

Actief sinds 17 Dec. 2006
Verslag gelezen: 28
Totaal aantal bezoekers 11777

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Back to South America

23 Oktober 2012 - 07 Mei 2013

Flying psych

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

Africa here I come

25 April 2009 - 26 Mei 2009

en daar ga ik weer!

06 Februari 2007 - 04 Juni 2007

Brasillalalalalalalala

Landen bezocht: