Kingkongs in Uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Loes - WaarBenJij.nu Kingkongs in Uganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Loes - WaarBenJij.nu

Kingkongs in Uganda

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

18 Februari 2010 | Oeganda, Kampala

Zo even snel een verslagje van onze avonturen in Uganda.

Allereerst moet het even van mijn hart dat ik NOOIT meer iets georganiseerd wil doen!!!! We hadden echt een super aardige chauffeur. Alleen ging er natuurlijk weer van alles fout. Dag 1 sloeg hij maar onze lunchbreak over (we kwamen om 3.30u aan in Entebbe, waren om 5u in het hotel en werden weer om 9u opgehaald....) en reed gelijk 9 uur door over een hobbelige soms erg stoffige weg. Maar wat is het mooi buiten!!! Groen, groen en nog eens groen. Wauw. Overal lopen de mensen, soms hebben ze een fiets, maar die worden meestal gebruikt om de bananen te vervoeren (afgeladen). Volgens mij hebben ze een strategie bedacht om de kinderen fit te houden: stuur ze in een ander dorp naar school (kilometers up hill lopen op blote voetjes) ipv in hun eigen dorp. Je ziet echt de kinderen van het ene dorp naar het andere dorp lopen voor school en vica versa. Hahaha moeten ze in Nederland ook doen: zijn we van het obesitas probleem af!

Oh Hendrike: ik zag nu langs de weg een zebra tussen de koeien.... Hahaha maar deze was zeker weten echt (denk ik) was dan wel verdwaalt in zijn eentje en geadopteerd door de koeien.

Goed hotel 1: geweldige lokatie. Boven op een heuvel met uitzicht over een geweldig meer. Alleen na meer dan een uur te hebben gewcaht voor een kamer die geregeld zou moeten zijn, bleek onze kamer vergeven te zijn en ze nu vol te zitten.... Euh???
Komt goed....

Dag 2 weer op weg, verder rijden richting gorilla's. Daar was het super: een echt afrikaans dorpje, met een markt. Jaja ik en de marktjes... Wel blijkt het een erg vruchtbaar land te zijn: je ziet denk ik 80% van de vrouwen met een baby achterop hun rug geknoopt als echte aapjes... Nou lijken kinderwagens mij in zo'n land met zo'n infrastructuur ook niet handig ;-)

Dag 3: Gorilla's!!!!!!! Joehoe gezien, been there, done that. Geweldig. Een groep van 16 gorilla's in alle soorten en maten, inclusief 2 silverbacks. Een puber vond ons wel interessant en zat stiekum af en toe aan onze schoenen of broek. Haha,maar wel daarna heel verlegen doen.
Om er te komen moesten we een behoorlijk pittige wandeling en heuvels trotseren. We waren blijkbaar echte berggeiten, want ze waren onder de indruk toen we alweer zo vroeg terug bleken te zijn. Tja treuzelen is voor mietjes. Eenmaal de gorilla's gezien, dan ook hup weer terug en daarbij begon het te regenen.

Daarna door naar weer het meer, maar nu een ander hotel: alles vol....uiteindelijk ergens terecht gekomen waar wij de enige gasten waren. Mooi zou je denken dan zou de service wel lekker snel zijn.... Mis! Kamer was niet schoon, duurde maar 1 uur.... douche zat geen water op, dus dan maar de andere vrije cottage? Weer 1 uur wachten voordat die dan schoon was. Oke dan vast eten bestellen... na 30 minuten bleek het bestelde er niet te zijn, oke dan maar wat anders. Twee uur later, ondertussen donker, wij zelf maar een kaarsje aan gestoken en mijn ipod met boxjes als entourage erbij, was dan eindelijk het eten klaar. Lekker snel.

Terug naar Kampala en eindelijk VRIJ!!!!!!! Nu bus geregeld voor naar Kenia en morgen dus naar Kenia. Ben benieuwd.

Dit was even heel kort in notendop, maar mijn internettijd is op....

Ohja wat ik nog wel even kwijt wil: mocht ik ooit iets van plan zijn om te gaan doen in Uganda: dan zou het buklessen voor de vrouwen zijn.... Brr krijg er een zere rug van als ik er naar kijk.

Dikke kuzzz

• 18 Februari 2010 - 15:04

Lindsey:

Hoi meis,
    Gaaf dat je zoveel gorilla's hebt gezien! En... een vruchtbaar land lees ik... Pas maar op dat je niet met een "aapje" terug komt ;-)Goeie reis naar Kenia.
    Liefs

• 18 Februari 2010 - 16:07

Yolanda:

Hoi Loes,
    klinkt toch allemaal wel heel leuk en wachten tot je kamer schoon is kun je beter hebben dan een kamer waar de ratten lopen!
    Veel plezier nog saampjes en maak er wat van.
    kuz

• 20 Februari 2010 - 07:06

Hendrike:

Weet je zeker dat het geen nijlpaard was????

• 23 Februari 2010 - 19:51

Anke:

Haai wijffie,
    Jammer dat het georganiseerde gedeelte niet geheel voldeed aan de verwachtingen...;-)
    Kan het alleen maar beter worden toch???
    Met Buf is alles goed. Hij mist je wel hoor! Wat was ie knuffelig.....poeh zeg, kon me bijna niet los wurmen van hem ;-) Heb hem keurig overgedragen aan Sanne. Nog veel reisplezier, ben benieuwd naar de rest van de ervaringen!
    Liefs ook van Iker!