BIG 3.... :-( - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Loes - WaarBenJij.nu BIG 3.... :-( - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Loes - WaarBenJij.nu

BIG 3.... :-(

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

24 Februari 2010 | Kenia, Nairobi

Gisteren zonder geld Nairobi overleefd ;-) Voordeel is dat wij dan ook niet interessant zijn om te beroven.

Nadat wij in Kampala de bus naar Kenia heben gepakt, zijn wij via een hel van een grensovergang (man wat was het heet daar) aangekomen in Nakuru. Helaas was het wat later geworden dan dat ze voorspelde (goh wat een verrassing). De mensen die zeggen dat de wegen in Uganda slecht zijn, zijn vast nog nooit in Kenia geweest.... pfff
Niet erg dat we later aankwamen, zij het niet dat het toen echt al pikkedonker was en de bus geen zin had om via het busstation te rijden en ons maar ergens aan de straat afzette. Wij met een lonely planet plattegrondje op zoek naar een goedkoop hotelletje. Liepen we door een achterbuurtje met ineens overal zwerfkinderen en andere ongure types. Leek wel of ze ineens uit alle gaten en kieren kwamen.

De volgende ochtend het plaatsje maar eens verkend. Moest de vierde grote stad zijn....nou Usselo is er bijna groot bij :-p
Een tour naar de Masai Mara geboekt, na erg te hebben afgedongen. Ontbijt voor de volgende ochtend erg vroeg geregeld. Maar dat houdt dus in dat op het tijdstip van onze afspraak degene die het moet klaarmaken eens uit bed wordt getrommeld.

Het was al een echte safari om er te komen. Meerdere keren bijna door het dak van de nepjeep naar buiten gstuiterd en dat terwijl het dak toen nog dicht was he.
Werden we afgezet op het verkeerde tentenkamp. We hadden geregeld dat wij IN het park zouden slapen en niet buiten de maingate. Uiteindelijk hebben we dus beide nachte gewoon elke nacht buiten de gate geslapen en zijn wij elke gamedrive (de safari in het park) op stap gegaan met onze backpacks om de chauffeur te pushen ons naar het juiste kamp te brengen...zonder resultaat dus blijkbaar. Maar dat is niet zonder slag of stoot gegaan hoor, hebben gevochten tot het bittere eind :-S Maar zij kunnen toch harder rennen....
Wij hadden ook weer de enige wagen zonder radio en moesten zelf met onze kop boven de auto de dieren zien te spotten of wat makkelijker bleek de andere witte busjes, want die hadden wel een radio en wisten dus waar de dieren waren te spotten.
Uiteindelijk toch nog super veel dieren gezien, maar dat lag niet aan onze chauffeur, wat een oetlul!!!!! Wanneer wij een foto wilde nemen, ging hij rijden, wanneer wij wilden dat hij harder achter de anderen aanreed ging hij treuzelen of achteraan staan en de anderen voorlaten, maar op weg terug naar Nairobi kon hij ineens heeeeeeeel hard rijden. En hij bleek bang voor olifanten. De sukkel, wat een nepsafaraman.

Hopen op nu een betere safari in Tsavo. Maar daar dus eerst vandaag de wildanimals van de touroperators voor overleven. Voelen ons net de prooi.
We moeten nog de neushoorn en de leopard zien, dan is de BIG 5 compleet en kunnen we naar het strand :-p Even bijkomen, we hebben behoorlijk wat kilometers afgelegd in deze kleine 2 weken.

• 24 Februari 2010 - 09:06

Pap Mam:

Helemaal te gek.
    Net een lachfilm erg leuk.
    Je bent je beroep mis gelopen.
    xxxxxxxx pap mam

• 24 Februari 2010 - 09:33

Kim:

hey loesjelief!

3 van de 5 is toch ook heel mooi? vertel ns wat meer over de bijzondere ervaringen? Hoe was het om oog in oog te staan met 3 van de 5? en welke heb je dan gezien? Hoe vind je de mensen, hoe vind je het eten?

Ga samen lekker genieten!
    Dikke zoen, van je nu weer officiele stadsgenote!

• 24 Februari 2010 - 11:57

Yolanda:

Hey Loes,
    ben niet onder de indruk van alle tegen slagen.
    Lijkt me allemaal nog steeds veel leuker dan de KMS
    kuzzz

• 24 Februari 2010 - 20:28

KIM Maatje LB ;-):

Hi loes en vriendje,

Leuk om jullie verhalen mee te lezen voelt alsof ik er een beetje bij ben.... hihihi.

Nog ontzettend veel plezier met nog meer mooie wilde dieren.

tot hoors
    x Liset

• 01 Maart 2010 - 07:39

Ard:

hi there,

zo zie je maar: de moderne safari heeft veel facetten
    begrijp dat je het erg luxe hebt, want over kleine kriebelende afrikaanse beestjes hoor ik je (nog) niet
    anyway: veel plezier!

groetjes

• 12 Maart 2010 - 18:40

Ard:

oké, 1x reactie was wel genoeg...