back home - Reisverslag uit , van Loes - WaarBenJij.nu back home - Reisverslag uit , van Loes - WaarBenJij.nu

back home

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

14 Maart 2010 | ,

Gisteren weer thuis gekomen, naar een vermoeiende vlucht, waarvan bij deel 1 de stoelen niet naar achteren konden, maar wel standje: "ik kieper je voorover" hadden.... en dat dan om 4.30u.

In mijn vorige verslagje ben ik helemaal vergeten te vertellen dat wij in een ware boomhut sliepen! Van houten balken en in de bushbush met behoorlijk brutale apen. Die hebben de 3 dagen dat wij daar sliepen, meerdere keren ingebroken. Soms zelfs gewoon als ze dachten dat wij even niet keken. Slimme beesten: ze hebben een doosje tictacs proberen open te slaan op de vloer.

Vanaf hier zijn we via een tussenstop in Kilifi (met onwijs mooie baaitjes waar je helaas niet kan komen omdat deze of in prive bezit zijn of bij een resort hoorden. Wij hebben wel een strandje gevonden, maar moesten daarvoor door de woeste wildernis, klauteren over meters hoge muren, landen in droog staande rivieren met prikkels en levensgrote mieren...om zwaar gehavend in het resort aan te komen waar het bij hoort en je natuurlijk via de weg ook gewoon had kunnen komen ;-) . tegen betaling gebruik mogen maken van het geweldige zwembad daar, omdat het strandje toch tegenviel.) zijn wij naar Malindi gereist. Dit is een Italiaans vakantieplaatsje blijkbaar. De menukaarten zijn veel zelfs alleen in het Italiaans. Het plaatsje bestaat ook uit een oud Swaliaans gedeelte, het echte Afrika zeg maar. Vreemd contrast.
Wel een erg ontspannen leuk sfeertje. Alleen was eht er onwijs warm zonder een zuchtje wind en dan het vervelendste: het water was bruin en stonk, waardoor je er echt niet wilde zwemmen of een verfrissende duik nemen. Blijkbaar stond de stroming verkeerd en kwam het water uit een rivier richting de stranden.
In Malindi nog wezen stappen. Geweldige ervaring om al die dames zich te zien uitsloven voor de blanke mannen en jongens, in kleding die wij toch wel heel erg not done zouden vinden! Zowel heel erg kort als een heel erg laag decolete dansend oor de spiegel. Hahaha je kan er de hele nacht wel naar kijken. Vooral als je niet danst zoals Cas. Had hij ook eens iets te doen, tussen de vrouwen van zich af weren door :-p

Van hieruit met een ECHTE busreis zoals ik die in Peru vaak heb mee mogen maken. Geweldig!!!!! Voller dan vol kan die niet. In heel Kenia kennen ze alleen echte ARKO (alle ramen kunnen open), dus het was bloedheet. Onze bagage moest op schoot. Net een half uur op weg, kregen we politiecontrole: iedereen de bus uit en bagage openen. Waren opzoek naar drugs. In de bus naast die van ons werd iemand geboeid afgevoerd; had een mega kartelmes bij zich???? Tja mag dat niet?
Oke iedereen weer in de bus. Na 30 minuten: klapband! De reserveband was er nog slechter aan toe (rijdt gewoon op de binnenband vol met blaren) dan de andere die naast de klapband zat. Toch op die banden verder gegaan. Wel wat rustiger dan het eerste stuk. Blijkbaar had de chauffeur het ook wel goed gezien.
Toch bleken er nog meer mensen in te kunnen. Cas wist niet meer waar hij het zoeken moest. Hahaha overal ook kinderen. Inclusief een huilende baby naast hem. Met een moeder die met het truitje van het kind wat wind wilde veroorzaken, maar er alleen Cas mee raakte. Blijkbaar waren wij een grotere bezeinswaardigheid in de bus+ werden nog even met de gsm op de foto gezet door 2 jongemannen in de bus.
Helaas nadat al die mensen waren ingestapt konden ze er 10 minuten later weer uit voor nog een politiecontrole...

De tocht duurde 7 uur in plaats van de geplande 4 uur. Maar ik heb genoten; zowel van de perikelen als van de geweldige omgeving waarin we kwamen. Uiteindelijk maakte de bestemming Lamu veel goed voor Cas. Lijkt net alsof je terug gaat in de tijd. Het is een eilandje zonder auto's, rijden op ezels, geen riolering (cas is in een soort van riool gegleden tussen de bestrating, vond hij toch niet zo leuk -p ) geen straatverlichting en alleen maar piepkleine steegjes en bootjes. Helemaal leuk. Eerst 2 nachten goedkoop gedaan en daarna de laatste nacht het luxe nachtje voor Cas gedaan. We hadden een super mooi hotelletje aan het water gevonden. Helemaal af tot in de details geweldig romantisch, intiem en swahilish gemaakt. Als Cas dan eindelijk zijn luxe heeft doet hij het ook goed: kingsuite met uitzicht over het water als je wakker wordt. Oke ik vond het ook wel mooi ;-)

Bij Lamu liggen nog alerlei eilandjes, waarvan wij er eentje hebben gevonden waar bijna geen andere mensen komen, behalve de privehuizenbezitters. Genieten. Lamu is echt een aanrader!!! Super sfeertje en omgeving. Echt zonder twijfel het mooiste plaatsje waar we zijn geweest.

Helaas daarna weer terug naar Nairobi. Hier toch nog een poging gedaan om de BIG 5 compleet te krijgen en een safaritour in het National Park van Nairobi geregeld. Heel bizar om de beesten daar te zien rondlopen terwijl de skyline van Nairobi wel heel erg dichtbij is. En tadaa ineens daar heel veel neushoorns gezien. Met bay, zwart en de witte in groepen en alleen. Wat nou verlegen!!! Alleen de leopard...maar jullie vinden ook vast wel dat de Cheeta door kan gaan voor een leopard toch....
En nu weer thuis. Gisteren natuurlijk een patatje gegeten en nu zo lekker ontbijten. Ach heeft ook zijn voordelen om weer thuis te zijn!

• 14 Maart 2010 - 20:26

Yolanda:

Welkom thuis!
    Wanneer krijgen we de foto's te zien?
    Kuzz