Vergane glorie? - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Loes - WaarBenJij.nu Vergane glorie? - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Loes - WaarBenJij.nu

Vergane glorie?

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

02 Maart 2010 | Kenia, Nairobi

De chauffeur naar Tsavo West was een betere ervaring, maar helaas was Tsavo weer niet de ideale lokatie om dieren te spotten. Alhoewel wij het volgens mij nog erg goed hebben gedaan!!! Al die spelletjes van vroeger als "zoek de verschillen" en "find it" werpen nu zijn vruchten af.
Helaas alleen blijkt de neushoorn in Tsavo zo onzeker te zijn over zijn uiterlijk dat hij zich blijft verstoppen. Ondanks mijn eigen opgezette feestneus om hem iets op zijn gemak te stellen. Ook de leopard vond het ws te warm om te voorschijn te komen. Konden wij ons ook wel voorstellen, maar blijft toch jammer. Wel weer leeuwen met welpjes gezien die voor onze auto de weg overstaken!!! En ook hadden we nu een betere lokatie: we kwamen aan en er liepen al giraffen voor het terras langs. Later kwamen daar nog zebra's, wrattenzwijnen, een soort van een hyena, een nijlpaard, allerlei vogels en eekhoorns bij. Te leuk allemaal!!! Mocht je van vogels houden dan is Kenia een prima land.
Even voor de trouwe volgers onder jullie: dit keer nog geen vreemde beestjes in mijn bed gehad. Wel geprikt door een vreemde vlieg, waarvan de chauffeur net had verteld dat die heel gevaarlijk was dat je daar heel ziek van kon worden... Prompt werd ik 2 dagen later ziekelijk. Hahaha bleek gelukkig gewoon een keelontsteking ofzo te zijn.

Nu dus in Mombasa, Dianibeach. Zou de place to be moeten zijn, maar....vergane glorie? Geen reet te doen, leeg staande spooky hotels, weinig tot geen echte restaurantjes en als dit het hoogsiezoen moet zijn met de place to be, ben ik toch echt een neushoorn. Maar het is heerlijk aan het strand even bijkomen. De mensen zijn redelijk vriendelijk. Zodra je het magische woord weet (heeft Cas uitgevonden: "nothing") laten de beachboys je ook aardig met rust na eenmaal iets te hebben aangeboden. Het verschil tussen de mensen in Kenia en Uganda is dat ze zich hier meer tot de man richten. En ik vond de mensen in Uganda wat verlegene en ingetogene. Maar ook geen slecht woord over de Kenianen. Ze zijn super lief voor dieren. Dan doe je het al snel goed bij mij natuurlijk. Werken hebben ze alleen niet uitgevonden, vooral in Uganda. Niet dat het kwaadwil is, het zit er gewoon niet in. Wanneer jij geen durk uitvoert doen zij helemaal niks. Dan kan het blijkbaar allemaal nog wel wachten.
Hier aan het strand blijken de verhalen over oudere vrouwen op zoek naar donkere jonge liefde te kloppen. Overal zie je oudere vrouwen met zogenaamde jonge donkere goden. Ach ja wie zijn wij om te oordelen (blg ugh kots) maar ook zie je hier de oude mannen met jonge meisjes (denk wel meerderjarig). Heb denk ik meer medelijden met die mannen dan die meisjes. Die maken zo enorm misbruik van die trieste gasten.

Wordt weer even heel fotogeniek voor eeuwig vastgelegd... Grr sta op nog geen foto normaal. Cas heeft een gave ontwikkeld om de meest verschrikkelijke foto's van mij te nemen zowel onverwachts als ergens stiekum.
Tussen ons gaat het trouwens erg goed. Wel ff een dipje van mijn kant zo ongeveer na 2 weken.. Hahaha maar dat heb ik met iedereen met wie ik zolang doorbreng, gaat van zelf weer over. :-p

Morgen gaan we weer op pad, naar dorpjes die bijna niet aangedaan worden door backpackers. Vraag mij alleen af welke plaatsen dat uberhaupt hier wel zijn in Kenia????? Heb ik iets gemist? is er een negatief reisadvies uitgebracht hier ofzo? Echt mensen: super mooi hier allemaal en ik heb mij nog nergens onveilig gevoeld, integendeel! Vooral in Uganda niet. Super land!!!!

kuzz


  • 02 Maart 2010 - 16:43

    Anouk:

    Backpackers komen pas in juni ;). Heb nu al zin om te gaan!! Geniet nog. x

  • 02 Maart 2010 - 16:58

    Kim:

    hey meis,

    fijn weer wat van jullie te horen en te lezen dat jullie aan t genieten zijn. ben je wel weer een beetje opgeknapt van je keelontsteking?
    Dikke zoen, Kim

  • 02 Maart 2010 - 17:50

    Yolanda:

    Hey meis,
    ben blij dat het zo goed gaat tussen jullie.
    Geniet van elkaar en vande vakantie.
    Kuz

  • 02 Maart 2010 - 19:40

    K.I.M. LB:

    Hi Loes en Cas,

    Leuke verhalen weer! En Loes niet zo kritisch zijn op foto's van jezelf..... Ligt gewoon aan de fotograaf hahaha.

    Ben jaloers wil ook heen maar wie weet na jullie verhalen stap ik ook wel het vliegtuig in met mijn vriendje :-)

    Kus Liset

  • 12 Maart 2010 - 18:37

    Ard:

    Ha, eindelijk nieuws over kriebelende beestjes!
    Begrijp dat je je inmiddels meer bezig hebt gehouden met de SUB 'tig' dan de BIG '5' haha
    Treurig hoor die super leeftijdsverschillen op relatiegebied daar!:p
    Nou ja, lief voor dieren is ook heel mooi... ;)
    Speciaal voor jou heb ik onlangs naar 'The last prince of Scotland' gekeken...
    Hoe gek of mooi kan een land zijn...

    buurman

  • 12 Maart 2010 - 18:37

    Ard:

    Ha, eindelijk nieuws over kriebelende beestjes!
    Begrijp dat je je inmiddels meer bezig hebt gehouden met de SUB 'tig' dan de BIG '5' haha
    Treurig hoor die super leeftijdsverschillen op relatiegebied daar!:p
    Nou ja, lief voor dieren is ook heel mooi... ;)
    Speciaal voor jou heb ik onlangs naar 'The last prince of Scotland' gekeken...
    Hoe gek of mooi kan een land zijn...

    buurman

  • 12 Maart 2010 - 18:41

    Ard:

    Er gaat nu vanalles mis, maar 1x reactie was dus wel genoeg...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Nairobi

Africa here I come

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2010

back home

02 Maart 2010

Vergane glorie?

24 Februari 2010

BIG 3.... :-(

18 Februari 2010

Kingkongs in Uganda
Loes

Actief sinds 17 Dec. 2006
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 11793

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Back to South America

23 Oktober 2012 - 07 Mei 2013

Flying psych

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

Africa here I come

25 April 2009 - 26 Mei 2009

en daar ga ik weer!

06 Februari 2007 - 04 Juni 2007

Brasillalalalalalalala

Landen bezocht: