Paraty - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Loes - WaarBenJij.nu Paraty - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Loes - WaarBenJij.nu

Paraty

Door: Loessie

Blijf op de hoogte en volg Loes

12 Februari 2007 | Brazilië, Brasilia

Na Sao Paulo zijn wij naar Boicuganga gegaan. Dit zou een laidback surfersplaatsje zijn. Nou laidback was het zeker, er was niks te doen op door de weekse dagen. Wel zijn we naar een super mooi strandje gegaan iets verder op. Om hier te komen moesten we met een lokale bus. Toen wij eruit wilden, reed die net als een gek met als gevolg dat we veel te ver waren. Lotte was nog niet bekend met mijn befaamde (of toch beruchte) spontane dwaaltochten.... Nu wel hihihihi. Maar we zijn er gekomen. Echt wel een paradijsje. Helaas alleen merkten we niet hoe sterk de zon eigenlijk is doordat het toch wel bewolkt was. Later terug in Boiçucanga zagen wij pas de schade. Lotte was roder dan ik, maar ik was dieper rood. We waren helemaal opgezwollen. Vooral mijn benen, voeten en polsen deden ongelooflijk pijn. De dag erop zouden we ook verder gaan naar Paraty. Onze busreis liep iets anders dan gepland. We hebben ipv een keer een overstap, 4 keer moeten overstappen en zaten alleen maar in overvolle lokale bussen. Op een gegeven moment moesten we in the middle of nowhere overstappen en er stond nog een bus ook. Heel bizar. Normaal zou ik erg kunnen lachen om dit soort reizen, maar toen kon ik alleen maar janken van de pijn. Kon echt niet lopen. Ik leek wel een rode hobbit. Mijn voeten, enkels, polsen en handen waren een keer zo dik. Lotte had last van een zonnesteek en die viel bijna flauw. Maar we hebben het gehaald. En het is ook zeker de moeite waarde. Het is super hier. Het plaatsje bestaat uit twee delen: een nieuw gedeelte en een oud gedeelte. Het ligt aan de kust in een dal. Alles is hier omringt door bergen die bestaan uit jungle. Het oude gedeelte van Paraty is een koloniaal overblijfsel.
Gisteren zijn we gaan eten in een churrasha (of zoiets) restaurant. Eigenlijk is het meer een vreetschuur, het is self service en je betaalt per kilo. Erg goedkoop dus. Lotte had onwijze sjans met het mannelijke personeel, wat ons gratis koffie opleverde. Erg veel gelachen. Buiten was de hemel los gebarsten, het kwam met bakken uit de lucht. we waren dan ook echt verzopen katjes.
Na 2 dagen als een roze (ik heb een spray gekocht met een nieuwe formule volgens de drogist hier, maar je wordt er roze van.... beetje vreemd. De mensen vonden mij ook interessanter dan ik hun....maar het helpt wel!) hobbit rond te hebben gekreupeld, ging het vandaag een stuk beter en zijn we met de bus naar een strandje hier in de buurt gegaan (nou ja nog steeds 1 uur met de bus)De busreis hielp mij weer even waarom ik ookal weer zo gek ben op Zuid Amerika!!!! Geweldig over onverharde bergpaadjes met een kolkende rivier vlak naast/onder je, door de jungle en dan ineens ergens een dorpje tegen komen of een hangbrug over de rivier naar een soort van een dorpje. Het strandje viel tegen, maar we kwamen een groep van 4 brazilianen tegen die vroegen of wij met hen mee terug wilden op de boot naar Paraty. Natuurlijk wilden wij dat. Ze bestonden uit 2 stellen waarschijnlijk (het was ons niet helemaal duidelijk hoe de verhoudingen waren) een meisje die wij niet konden plaatsen en de bootmeneer. Die boot meneer had ons al eerder een boottocht aan willen smeren voor 4x zoveel....Dus dat was erg grappig dat hij alsnog ons voer. Het is soms vervelend dat je een beetje van de taal spreekt. Ik vang soms net dingen op die ik liever niet wil horen of dan alleen wanneer ik alles kan begrijpen. Zo vonden ze blijkbaar mij wel erg mooi (als een iets minder rode en dikke hobbit ;-) ) Maar daardoor hadden ze van alles te zeuren wat ik dan weer niet begreep. Erg frustrerend.
Verder is het helaas duurder dan ik had verwacht hier. Het geld gaat hard. Ook zijn we nog weinig andere backpackers tegen gekomen. Waardoor Lotte en ik echt met zijn 2en zijn. Wel leuk en gezellig maar ook wennen. In Rio zal daar wel verandering in komen.
Morgen gaan we naar de binnenlanden. Een plaatsje in een gebied dat aan de Zwitserse Alpen moet doen denken inclusief chalets, geiten met bellen en wilde bloemen. Ben benieuwd. En dan.......... Rio de Janeiro. Als het goed is zijn wij de 16e in Rio. En dan gaat het partyen beginnen.... (Ahum tot op heden was het nog erg soft, Lotte slaapt erg veel, of er is niks te doen of ik kon niet lopen. Jeah stoere party chicks dat wij zijn :-P

  • 12 Februari 2007 - 21:21

    Linds:

    hey meis alias 'roze hobbit' ;)
    hoop dat je roze kleurtje snel plaats maakt voor een mooie bruine kleur, want zo opgezwollen rondlopen is ook niets. Goed om te lezen dat Lotte ook kennis heeft gemaakt met je dwaaltochten (kan me er iets bij voorstellen, haha).
    heel veel plezier nog! groetjes aan lotte...
    liefs x

  • 12 Februari 2007 - 21:32

    Kim:

    Hey wijffie,
    ik dacht dat hobbits alleen voorkwamen in Nieuw Zeeland! Hier alles zijn gangetje, heb van het weekend een scrabblemarathon gehouden met mijn moeder. Een echte cliffhanger want uiteindelijk werd het 5-6 in haar voordeel welteverstaan! Afijn ben blij dat jullie spannendere dingen meemaken! Lachen hoor die boottrip! Veel plezier in Rio (vergeet je geen yellow feathers in je hair te doen? Oh nee dat is dat andere tropische gehucht:copacobana!)
    x Kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Brasillalalalalalalala

Recente Reisverslagen:

27 April 2007

Laatste berichtje

24 April 2007

Einde Argentinie, terug naar Brazilie

18 April 2007

Het goede leven

09 April 2007

Watervallen en Argentinie

04 April 2007

bush bush in de Pantanal
Loes

Actief sinds 17 Dec. 2006
Verslag gelezen: 40
Totaal aantal bezoekers 11798

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Back to South America

23 Oktober 2012 - 07 Mei 2013

Flying psych

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

Africa here I come

25 April 2009 - 26 Mei 2009

en daar ga ik weer!

06 Februari 2007 - 04 Juni 2007

Brasillalalalalalalala

Landen bezocht: