Brasil lalalalalalalala - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Loes - WaarBenJij.nu Brasil lalalalalalalala - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Loes - WaarBenJij.nu

Brasil lalalalalalalala

Door: Loessie

Blijf op de hoogte en volg Loes

08 Februari 2007 | Brazilië, Brasilia

Zo pff na al vertraging te hebben opgelopen op Schiphol, kreeg ik toch al een beetje doembeelden van mijn allereerste reis waarin ik ook vertraging opliep in Amsterdam en daardoor niet meer in mijn aansluitende vliegtuig naar Lima mocht in Madrid. Als reden werd er toen opgegeven dat mijn bagage dan niet het vliegtuig zou hebben gehaald. Grr mooi dus wel, die was dus zoek in Lima. Dit wilde ik Lotte liever besparen op haar allereerste reis. Gelukkig met wat rennen hebben we het vliegtuig van Zurich naar Sao Paulo gehaald. Lotte zat naast een grote dikke Rabijn en ik naast een jongen die alleen Frans wilde praten als hij al sprak. Gelukkig heeft een lieve stewardess die wel Frans sprak geregeld dat wij konden ruilen. De stoelen zaten niet lekker, te hard en konden amper naar achteren. Nadat ik een muurtje had gebouwd van al mijn handbagage kon ik in ieder geval mijn hoofd kwijt. Met wat turbulentie (wat mij deed denken aan mijn eigen bed wanneer ik weer een vreemde enge ervaring heb van vage dingen) en een vliegtuig dat na 3 uur toch wel gaat ruiken als Buffy, leek het net als of ik thuis was. Hmmm ik voel mij al op mijn gemak.

2 Uur voor landen werd het uitzicht geweldig. Een opkomende zon, groene bergen en de kustlijn van Brazilie. Jippie. Helaas een meneer in een andere rij kon de zon wat minder waarderen. Hij kon zijn favoriete televisieprogramma niet op het schermpje zien door de zon uit ons raampje. Dit lostte hij op door met een make-up spiegeltje de zon te weerkaatsen in mijn ogen. Goh goh wat leuk. Toen ik vriendelijk vroeg waarom hij dat nou deed, was zijn allervriendelijkste antwoord dat ik dan nu wist hoe vervelend die zon was. Nou ja zeg. Ik had het gordijntje al wat verder dicht gedaan zodat de zon niet in hun ogen scheen. Toen ik dan ook niet het gordijn nog verder weg wilde doen werd hij toch ietwat erg geirriteerd en heeft snel hulp ingeroepen van een eeuwig glimlachende steward. Ik zag de gewapende marechaussee ons al opwachten op Sau Paulo en heb mij dus maar gewonnen gegeven. Weg uitzicht...sniksnik. Niet nadat ik hem nog even een tijdje heb lopen beklagen in het Nederlands hoor. :-P

Nou dan Sao Paulo. Blgblgblg. Geen andere woorden voor. Gelukkig gaan wij vandaag (zo) met de bus richting de kust. Weg uit deze stad die alleen uit winkels bestaat. Gelukkig zijn de mensen niet vervelend. Er wordt niet de hele tijd om een taxi geroepen en aan je gezeten. Dat is wel zo prettig. Helaas regent het vandaag. Hopelijk straks niet meer.

Met mijn spaans kan ik het wel op mijn buik schrijven. Portugees is toch wel heel anders. De mensen lijken (of doen net alsof) mij niet te begrijpen en ik begrijp hun echt helemaal niet. Zelfs fruit heeft compleet andere namen dan in het spaans. Pff lastig hoor.

Even voor de liefhebbers: het is hier 31 graden!!! Oh ja en maar 3 uur vroeger.

Dikke kuzzzzzzz

  • 08 Februari 2007 - 11:45

    Buffy-passer:

    Ey chica, hoop dat ik je nog kan herkennen als je terug bent. Niet te lang in de zon bakken, dat is niet goed voor je.

    Ps het sneeuwt hier weer!

    We mailen en smsen leukerd!

    Have fun en groetjes aan Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Brasillalalalalalalala

Recente Reisverslagen:

27 April 2007

Laatste berichtje

24 April 2007

Einde Argentinie, terug naar Brazilie

18 April 2007

Het goede leven

09 April 2007

Watervallen en Argentinie

04 April 2007

bush bush in de Pantanal
Loes

Actief sinds 17 Dec. 2006
Verslag gelezen: 23
Totaal aantal bezoekers 11772

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Back to South America

23 Oktober 2012 - 07 Mei 2013

Flying psych

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

Africa here I come

25 April 2009 - 26 Mei 2009

en daar ga ik weer!

06 Februari 2007 - 04 Juni 2007

Brasillalalalalalalala

Landen bezocht: