Altijd kerst in Brazilie? - Reisverslag uit Penedo, Brazilië van Loes - WaarBenJij.nu Altijd kerst in Brazilie? - Reisverslag uit Penedo, Brazilië van Loes - WaarBenJij.nu

Altijd kerst in Brazilie?

Door: Loessie

Blijf op de hoogte en volg Loes

15 Februari 2007 | Brazilië, Penedo

We zijn nu in Penedo. Wederom was het een andere busreis dan vooraf verwacht. In plaats van 2 overstappen was het weer 4 overstappen. Maar goed, de busreis maakte het waard. We gingen de binnenlanden in en hogerop de bergen in. Lotte werd wagenziek van alle bochten (zij moet nog een beetje een bikkel worden ;-) ) Ik heb alleen maar zitten genieten en ben van bank naar bank gesprongen omdat ik geen enkel uitzicht wilde missen.
Penedo moet een dorpje zijn dat aan de Zwitserse alpen doet denken volgens de Lonely planet. Nou ja die heeft het dus fout. Want het moet een Fins dorp voorstellen en is het hele jaar door in kerstsferen. Heel surreeel. Wel bizar eigenlijk. Helaas is alleen ook hier maar weinig te beleven behalve hangen bij een zwembad, een beetje poolen bij de pousado(geusthouse) , in een sauna zweten (terwijl we in een warm land zijn, erg grappig dus om hier in een sauna te gaan zitten, maar wel lekker)en slapen. Lotte slaapt erg veel en lang, ik daarentegen heb nog niet vaak zo slecht geslapen als sinds ik hier ben. Grr.
Wat betreft Brazilie: Ik begrijp nu de uitspraak `de longen van de wereld`. Dit geldt niet alleen voor de Amazone, maar voor heel Brazilie. Wat groen!!!! Echt super.
De mensen zijn niet zo mooi als dat er over ze gezegd wordt. Nog geen mooie man gezien (of komt dat omdat wij onze mooie mannen al in Nederland hebben zitten.... :-p ) Maar ik ga er maar vanuit dat dat komt in Rio de Janeiro aan de Copacabana! De mensen zijn ook helemaal niet behulpzaam en vriendelijk. Niet dat ze onvriendelijk zijn, maar niks extra´s. Ook is het hier niet zo kleurrijk en levendig als dat ik mij had voorgesteld. Het lijkt in niks op de landen waar ik al ben geweest in Latin America. Het enige muziek dat we horen komt uit voorbij scheurende auto´s. Wie weet is dat in het noorden anders. Ik hoop het eigenlijk wel.
Andere reizigers zijn we ook nog niet tegengekomen, maar dat kan weer komen doordat we ze niet herkennen zonder rugzak. Aangezien de Brazilianen zelf al zo´n verschillend uiterlijk hebben van blank tot diep donker en bruin tot blond etc.

Morgen gaan we naar Rio de Janeiro. Door alles wat we erover lezen zijn we toch een beetje nerveus over onze bagage. Gisteren een stukje journaal van hier gezien en toen zag ik wederom schietpartijen in Rio. Word ik niet echt vrolijk van. Waarschijnlijk valt het allemaal weer reuze mee als ik er eenmaal ben. Maar voor het geval houd ik toch mijn wonder roze hobbit spray bij mijn handbagage. Goed wapen toch...hihihihi
Ons hostel staat in de buurt Copacabana. jaja. Eindelijk dan partyen en lange nachten???? Werd tijd. kom maar op met die Latin partys!

  • 16 Februari 2007 - 00:06

    Vriendje:

    Hey vriendinnetje,
    Ik hoop dat je ongedeerd uit het carnaval komt, dat hoop ik echt en ik ben vast niet de enige!

    Hoop ook snel een prive mailtje van je te krijgen :)

    Have fun!

    Xje

    ps als je geen mooie man ziet kom je dan snel naar huis??????????

  • 18 Februari 2007 - 20:52

    Milka Koe:

    De groeten uit de echte Alpen!! Nog een beetje de samba kunnen dansen?

    Veel plezier en niet te veel verwachtingen hebben :)

    Bonne journée!

  • 20 Februari 2007 - 23:30

    Helma:

    gaaf joh, die berichtjes van jou. Het Carnaval zag er op TV heftig uit, maar wel erg leuk. Nog heel veel plezier en hoop dat je veel gedanst hebt.
    Liefs

  • 24 Februari 2007 - 09:37

    Ingeborg&Jenny:

    Hey Marloes!

    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ben benieuwd, hoe Rio is.. Hopen dat het niet al té onveilig is. Jammer dat je nog geen foto's op je site heb staan. Veel plezier nog!!

    Liefs de hardwerkende 'Zilvermeeuwers'

  • 26 Februari 2007 - 20:31

    Grote Zus:

    Hey kleine voet, pas je beetje op je kleine voetjes tussen al die hossende en dansende grote voeten? Knuffel van je grote voet :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Penedo

Brasillalalalalalalala

Recente Reisverslagen:

27 April 2007

Laatste berichtje

24 April 2007

Einde Argentinie, terug naar Brazilie

18 April 2007

Het goede leven

09 April 2007

Watervallen en Argentinie

04 April 2007

bush bush in de Pantanal
Loes

Actief sinds 17 Dec. 2006
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 11772

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 16 Februari 2014

Back to South America

23 Oktober 2012 - 07 Mei 2013

Flying psych

13 Februari 2010 - 13 Maart 2010

Africa here I come

25 April 2009 - 26 Mei 2009

en daar ga ik weer!

06 Februari 2007 - 04 Juni 2007

Brasillalalalalalalala

Landen bezocht: