dronken Braziliaanse vissersman - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Loes - WaarBenJij.nu dronken Braziliaanse vissersman - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Loes - WaarBenJij.nu

dronken Braziliaanse vissersman

Door: Loessie

Blijf op de hoogte en volg Loes

11 Maart 2007 | Brazilië, Brasilia

Dan ook maar even een keer een leuker verhaal...

We zijn nu in Praia da Pipa. Een leuk klein stranddorpje met allerlei winkeltjes, barretjes en restaurantjes. Wel wat duurder door het toerisme maar eindelijk wat te beleven.
Iedereen van ons hostel in olinda scheen dezelfde bus hier naar toe te nemen. Dus we zijn hier nu met zijn 7en. Een beetje een aparte groep bij elkaar: 2 duitsers (een jongen en een meisje die vrienden van elkaar zijn), een engelsman die al een jaar aan het reizen is over de hele wereld zonder te vliegen, een Deen die ons doet denken aan American Psycho (dat boek zijn we net aan het lezen), een Zwisterse jongen die echt opgaat voor stille wateren hebben diepe gronden (elke avond slaat hij weer een Braziliaanse `schone`aan de haak) en natuurlijk wij. Sinds gisteren ook een heel rustige maar aardige Amerikaan die hier is voor het surfen. Gisteren zijn we met zijn allen naar het strand gegaan en hebben daar een kampvuurtje gebouwd. Naast ons lag blijkbaar een erg dronken Braziliaan. Hij wilde erbij komen zitten maar viel eerst 3 keer om. Toen is hij hout gaan zoeken en kwam met een heel bos terug en gooide op het vuur. Daarna begon hij te brallen dat hij een vis ging vangen voor ons. Gaat zich uitkleden, komt weer naar ons toe, loopt (nou ja struikelt) naar het water, komt weer terug `oeps`roepend omdat hij zijn shirt nog aan had, om vervolgens zwaaiend in zijn witte onderbroek de zee in te lopen. We gingen ons toch wel een beetje zorgen maken toen hij maar niet terug kwam, hij was wel heel erg dronken. Uiteindelijk zag ik hem op een vlot worstelen om op een boot te komen die vlakbij voor anker lag. Hij viel een aantal keren van zijn vlotje maar kreeg uiteindelijk hulp van de mannen op de boot. Helemaal blij kwam hij met een gesneden visje terug naar ons. Hoe dronken hij ook was, hij had dus wel een vis gevangen. Vervolgens gaat hij het hele verhaal vertellen van zijn overlevingstocht voor die vis waarbij hij dus bijna verzopen was. ( althans dat was op te maken uit zijn lichaams taal, hij was echt niet meer te verstaan). Helemaal trots zat hij bij ons stukjes vis te roosteren op een stok boven het vuur. Helaas voor hem wilde niemand van ons zijn vis proberen. Daarna is hij toch ietwat teleurgesteld weggegaan. Maar wat geweldig! Dit is waarvoor ik hier kwam. Om dit soort mensen te ontmoeten. Ik heb allerlei foto´s genomen van deze dronken oude Braziliaanse vissersmannetje met zijn gebit waarvan verschillende tanden miste...!!! Helaas kan ik de foto´s alleen niet op de pc zetten hier. Hoop dat in een ander plaatsje wel te kunnen doen.

• 12 Maart 2007 - 14:00

Kim:

Ah wat zielig dat niemand zijn visje wilde proberen... Damien Rice was geweldig trouwens, keulen een leuke stad waarvan we zoooooooooveeeeeeeeeel terrassen hebben gezien dat ik nu echt wel een beetje gaar ben en er minstens een alcoholvrije week moet volgen om te kunnen balanzen...